نگاشته شده توسط: مهروش داداشیان ساروی | ژانویه 28, 2014

هفت توصیه برای عبور از افسردگی

این نوشته رو از روی یک فیلم کوتاه که توی یوتیوب بود پیاده کرده‌ام. متاسفانه آدرس اون ویدئو رو ندارم و حتی نمی‌دونم کی این یادداشت رو توی دفترم نوشته‌ام. امروز که دوستم آزیتا سرحال نبود، یاد این مطلب افتادم و اومدم برای استفاده‌ی همگان منتشرش کنم. این فقط یک لیست مختصره و بر شماست که بسته به حال و شرایط خودتون تعبیر و تفسیرش کنید. چیزی که اون آقای روانشناس می‌گفت این بود که هیچ کس جز خودتون نمی‌تونه به شما کمک کنه تا از این موقعیت بیرون بیایید.

1-   کمک درخواست کنید. (باور کنید اگه برید پیش مشاور یا روان‌شناس، بهتون نمی‌گن دیوانه. اگر هم خیلی حساسید، خب مجبور نیستید به دیگران اعلام کنید که کجا می‌رید)

2-   به افکارتون توجه داشته باشید. (سرعت گفتگو با خود بین 300 تا 1000 کلمه در دقیقه است و شما باید موضوع این گفتگوی با خودتون رو تحت کنترل داشته باشید)

3-   بیاموزید افکار خودتون رو هدایت کنید. (عطف به بند قبلی، وقتی در اثر توجه به افکارتون متوجه می‌شید که دارید به چیزهای بدی فکر می‌کنید، افکارتون رو به جاهای خوب هدایت کنید)

4-   از بدنتون به خوبی نگهداری کنید.

5-   با خودتون روابط دوستانه برقرار کنید. (از خودتون عصبانی نباشید، خودتون رو سرزنش نکنید، خودتون رو گناهکار ندونید)

6-   بسته به اعتقادتون، دعا یا مراقبه کنید و به مسائل معنوی بپردازید. (اگه این رو با بند چهارم ترکیب کنیم، به یوگا می‌رسیم. نه؟)

7-   در یک دوره‌ی آموزشی خوب شرکت کنید. (به نظر من چیزی رو انتخاب کنید که خیلی وقته دلتون می‌خواد یاد بگیرید ولی فرصت یا حوصله‌اش رو نداشته‌اید)

خب من نمی‌دونم نظر شما در مورد این لیست چیه، اما خودم روش کار کرده‌ام و مخصوصا بند دوم خیلی به دردم خورده. خوب یادمه همون وقتی که این لیست رو از روی اون ویدئو نوشتم، دورانی بود که مرتبا و در هر لحظه توفانی از افکار منفی سرم رو درمی‌نوردید، اما بعد از دیدن اون ویدئو، با تمرین و توجه تونستم کنترلش کنم.

امیدوارم همه‌مون روزهای بهتری در پیش داشته باشیم.

Advertisements

دسته‌ها

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: