نگاشته شده توسط: مهروش داداشیان ساروی | مارس 19, 2011

ماهی قرمز بزرگ

امروز دیگه رفتم که ماهی بخرم. (گفته بودم که اون ماهی های ریز توی وال مارت رو من نخریدم؟ و فقط دوستم خرید؟؟)

اول رفتم سوپر ارواین. به سلامتی و میمنت بعد از نیم ساعت طواف و سعی مروه و صفا، آخر نتونستم جای پارک پیدا کنم و تصمیم گرفتم برم به کارهای دیگه ام برسم بعد برگردم ماهی بخرم.

در میانه ی انجام کارهای دیگه، چشمم افتاد به تابلوی pet smart. با خودم فکر کردم خب چه کاریه، به جای این که ماهی های خاکستری و ریز و بی ریخت سوپر ارواین یا وال مارت رو بخرم، می رم از پت سمارت فایتر قرمز می خرم. جای پارک هم در اطراف پت سمارت به شدت و حدت وجود داشت.

رفتم قسمت ماهی ها و پیش از این که فایترها رو ببینم صدای بلند یک آقای ایرانی رو شنیدم که داشت به خانمش (که داشت یک فرم* رو پر می کرد) می گفت «اون ور دنیا مردم رو می کشند این ها عین خیالشون نیست، واسه این یه ذره ماهی ببین چه کار می کنند». دیدم جلوی آکواریوم گلدفیش ها ایستاده اند و گلدفیش ها هم عجب جلال و جبروتی داشتند با اون دم های سه تایی خوشگلشون. خیلی خوشحال و خجسته رفتم طرفشون و گفتم فکر کردم فقط خودم باهوشم و اومده ام اینجا ماهی بخرم. آقاهه در حالی که بین حرص خوردن و بی خیال بودن مردد بود گفت ولی به ما که ماهی درشت ندادند. به نایلونی که دست دو تا دخترها بود نگاه کردم و دیدم ماهی ها تقریبا یک سانت و نیم طول دارند. با تعجب پرسیدم چرا؟ گفت ازمون پرسید سایز آکواریوممون چقدره، ما هم گفتیم آکواریوم نداریم می خواهیم بذاریم توی شیشه، گفت نمی تونه ماهی بزرگ  به ما بده چون این ها حداقل به 25 گالن فضا احتیاج دارند. گفتم خب خودشون چرا 15 تا ماهی رو گذاشته اند توی دو گالن آب؟؟ یهو داد زد مینا مینا خانوم راست می گن ها، بهش بگو خودتون چرا 15 تا ماهی رو گذاشتین توی دو گالن آب؟؟؟؟

مینا خانوم که برخلاف آقا خیلی سرحال و شنگول بود و از بالا پایین پریدن دو تا دخترها کیف می کرد خیلی اهمیت نداد و گفت حالا مهم اینه که ماهی خریدیم دیگه… و خداحافظی کردند و رفتند.

من خیلی با اعتماد به نفس رفتم ایستادم جلوی آکواریوم گلدفیش ها و دو تا بزرگ و خوشگلشون رو انتخاب کردم و به پسره گفتم این دو تا رو می خوام. پسره پیش از این که تور رو از روی میز برداره، با تردید پرسید حجم آکواریومتون چقدره؟ و من خیلی خیلی خیلی خونسرد گفتم 30 گالن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.

.

.

* فرم رو من هم بعد از خریدن ماهی پر کردم و به این ترتیب به اداره ی بهداشت اورنج کاونتی اعلام کردم که ماهی خریده ام و دارم می برم خونه. یک کاره.

دسته‌ها

