نگاشته شده توسط: مهروش داداشیان ساروی | مارس 18, 2011

Eat, Drink, Be Irish!!

امروز 17م مارس، روز سن پاتریک بود. تمام هفته ی گذشته دخترک در مدرسه ترانه های ایرلندی یاد می گرفت و هر روز با ترانه ای تازه در باب دنبال کردن رنگین کمان و یافتن کوزه ی طلا به خونه می اومد. بنا بود امروز بلوز سبز بپوشند. وقتی رفتم براش بلوزی با نشان شبدر چهارپر بخرم، تعداد مادرهایی که بلوزهای سبز با نقش شبدر رو زیر و رو می کردند باورنکردنی بود.

امروز خیلی از آدم ها یک تکه ی سبز توی لباسشون داشتند. من نداشتم. از شبدر چهارپر و lucky بودن خیلی خوشم میاد، اما فکر می کردم روزی است مخصوص بچه ها. با این حال، وقتی رفته بودم چرخی بزنم که شاید ظرفی یا ایده ای برای هفت سین پیدا کنم، نتونستم جلوی قسمتی که پر از لباس ها و وسایل مخصوص این روز بود مقاومت کنم و نایستم.

با دقت عینک های سبز و گل سرها رو بررسی می کردم و هی «کاش اینو براش خریده بودم» رو تکرار می کردم که خانمی با کت سیاه و دستمال گردن سبز و دامن سیاه با خال های سبز، شیک و شنگول و شادان با چشم هایی براق پرید جلوی من و پرسید «شما آیریش هستید؟؟؟». با بی خیالی گفتم نه ایرانی هستم. گفت «وااااای چه فوق العاده، ما با هم فامیل هستیم». هنوز داشتم به نسبتی که ممکن بود با ایشون داشته باشم فکر می کردم که گفت «ایرلند و ایران اسم هایی کاملا مشابه دارند، ما با هم فامیلیم، شما هم امروز رو جشن می گیرید؟». گفتم نه ما 21 مارس رو جشن می گیریم، باز سرحال و شاداب با خنده و خوشحالی گفت «چرا هیچ چیز سبز نداری؟» و یک گل سینه ی کوچک به شکل شبدر (البته چهارپر نبود و خیلی رئالیستی سه تا پر داشت) از یقه ی کتش کند و به یقه ی بلوز من زد و گفت

Be lucky!

*

تمام روز بی خودی احساس می کردم lucky هستم.

سپاس، بانوی ایرلندی، هم خون سالیان دور…

 

پ.ن. این ترانه رو بیش از بقیه دوست داشتم:

Responses

  1. saale nou mobaarak saaravi kija. shaad baashi hamishe. bishtar vaghta neveshtehaat ro mikhoonam.

    • سپاس از لطف شما

  2. salam azizam omidvaram sale jadid kheili sale khoobi baratoon bashe. man asheghe neveshtehatam azizam va hamishe mikhoonam hamitor ashegeh dokhtar koochoolooye nazet

    • ممنونم از لطفت عزیزم. امیدوارم سال جدید برای شما هم سالی فوق العاده و رنگارنگ و شاد باشه

  3. سلام مهروش جان نوروز تو هم خجسته باد…
    خیلی فیلم زیبایی بود …مرسی ..دخترک نازنینت را ببوس .هرسال توی مدرسه این روز را جشن می گرفتند ولی امسال یاسمین توی اسپرینگ برک هست..فیلم را هم نشونش دادم…امیدوارم هر کجای دنیا که هستی خوب و خوش و سلامت باشید!

    • ممنونم از لطفت. امیدوارم شما هم سال خوبی داشته باشید.
      چرا اسپرینگ برکشون این قدر زود شروع شده؟ خوش به حالشون. دخترک ما توی اپریل تعطیله.


دسته‌ها

