نگاشته شده توسط: مهروش داداشیان ساروی | مه 4, 2009

نه راز زنانی که هر چه می‌خواهند به دست می‌آورند – ١٧

متوقف شدن

اکنون این اطلاعات که از کاوش‌هایتان به دست آمده است ، چه چیزی در اختیار شما خواهند گذاشت ؟ حالا باید متوقف شوید و آن‌چه را که در این چیزها شما را خوش‌حال می‌کند ببینید .

سال گذشته ، وقتی کسی را برای کمک به ایجاد تغییرات در منزلمان استخدام کردم ، یک درس بسیار خوب گرفتم . هشت سال پیش وقتی این منزل را خریدیم ، من مانند دیوانه‌ها شروع کردم به خریدن مبلمان و وسایل زینتی و پارچه‌ای . من خیلی به رنگ سبز اهمیت می‌دادم و وسایلی را انتخاب می‌کردم که گل‌های کوچک و چاپ‌های کوچک داشتند . چرا سبز ؟ چند تا پارچه‌ی پرده‌ای سبز رنگ پیدا کردم که خیلی زیبا بود . با این که سلیقه‌ی خوبی دارم ، اصلا نمی‌توانم یک خانه را خوب دکور کنم . سرانجام یک خانم دکوراتور استخدام کردم ، کسی که تخصص داشت به مشتری‌ها کمک کند تا با همان وسایل موجود دکوراسیون جدیدی به وجود آورند .

یکی از پیشنهادهای او این بود که دیوارها را با سایه‌های مختلف رنگ بزنم و چند تا از تابلوهای روی دیوار را بردارم چون خیلی شلوغ شده بود . به پیشنهاد او عمل کردم و به نظر می‌آمد که با این کار اتاق‌ها بیش‌تر به هم می‌آیند . ولی با گذشت زمان دیدم که آن‌ها به طرز باورنکردنی بی‌روح و یک‌نواخت شده‌اند .

هر چه بیش‌تر در آن خانه زندگی می‌کردم این مساله بیش‌تر مرا اذیت می‌کرد . می‌دانستم که باید کاری انجام دهم ولی نمی‌دانستم چه کاری . چند وسیله‌ی تزیینی زیبا خریدم و قسمت‌هایی از دیوار را با رنگ‌های مختلف رنگ کردم ولی فایده نداشت . سرانجام خانمی به نام دنی دیکلر را کشف کردم که به دکتر دکوراسیون شهرت داشت . از او خواستم که بیاید و نظر بدهد .

پیش از آن که پیشنهادی بدهد از من خواست که به مجله‌های دکوراسیون نگاه کنم و عکس اتاق‌هایی را که دوست دارم از آن‌ها درآورم . او گفت که عکس‌ها را در یک دفترچه‌ی نقاشی بزرگ بچسبانم و در حاشیه‌ی آن عکس آن‌چه را که بیش‌تر در آن دوست دارم بنویسم . آن‌گاه او آن‌چه را که من یافته‌ام تحلیل کند .

بعد از آن که کارم تمام شد ، او دفترچه را به خانه برد و انتخاب‌های مرا مورد مطالعه قرار داد . نتیجه‌گیری‌های او از عکس‌های انتخابی من بسیار روشن بود . در حالی که خود من / حتا به هنگام بریدن و چسباندن / متوجه آن نشده بودم . معلوم شد که من با این که رنگ سبز را به عنوان رنگ اصلی خانه انتخاب کرده بودم ، علاقه‌ی واقعی من بیش‌تر به رنگ‌های شفاف‌تر و روشن‌تر مانند قرمز ، نارنجی ، زرد و ارغوانی بوده است .

.

.

.

.

پ.ن. ادامه دارد .

دسته‌ها

