نگاشته شده توسط: مهروش داداشیان ساروی | آوریل 14, 2009

کله‌غازی !!!!!!!

هفته‌ی پیش قهرمان با یکی از دوستانش کار داشت و قرار بود تا ستارخان بره ، دخترک هم خونه‌ی مادربزرگه بود ، به این ترتیب من هم با ایشون هم‌راه شدم به قصد گشت و گذار .

درست کنار جایی که با دوستش قرار داشت بازار بزرگ سنتی ستارخان بود که در زمان‌های بسی دوردست من و جیغ‌جیغو چند باری رفته بودیم اون‌جا و یادم بود که اجناسش قیمت‌های مناسبی داره .

در حال بازارسنتی‌ستارخان‌گردی بودیم که تصمیم گرفتم به خیل زنان سبزآبی‌پوش بپیوندم و رفتیم توی روسری‌فروشی و من با دیدن یک روسری با طرح لویی‌ویتان هوش از سرم برفت و شروع کردم به پرو اون .

فروشنده : خانوم الان از این کله‌..زی‌ها مده .

ساروی‌کیجا : وا .. مگه رنگ کله‌ی بز با بقیه‌ی جاهاش فرق داره ؟

فروشنده : بله ؟

ساروی‌کیجا : می‌گم بز هر رنگی باشه خب کله‌اش هم همون رنگه دیگه ..

فروشنده : چطور مگه ؟

قهرمان : خانوم ایشون فرمودند کله‌غازی ، نه کله‌بزی .

ساروی‌کیجا : غاز که کله‌اش سفیده ..

قهرمان : عزیزم منظورشون رنگ سبز روی سر و گردن مرغابی‌هاست .

فروشنده : نه آقا ، این کله‌غازیه .

قهرمان : جناب ، این رنگ گردن چند نوع اردکه که از خانواده‌ی مرغابی و از راسته‌ی غازسانان هستند .

فروشنده : نه آقا ، همه به این می‌گن کله‌غازی .

ساروی‌کیجا : خب همه اشتباه می‌کنند لابد . اسم این رنگ هست سبز ایمپریال .

قهرمان : یا سبز کویین . این رنگ مخصوص ملکه‌هاست ، مثل ارغوانی که رنگ مخصوص پادشاهانه .

فروشنده : حالا از این کله‌غازی‌ها بیارم براتون یا همون لویی‌ویتان رو می‌برین ؟

.

.

.

.

پ.ن.١. ای امت شهیدپرور همیشه در صحنه که الان یه عالمه‌تون یا مانتوی کله‌غازی تنتونه یا روسری کله‌غازی روی سرتون ، به جون خودم کله‌ی غاز این رنگی نیست . آرش تو بیا به این‌ها بگو .

پ.ن.٢. من الان کلی وقته دارم می‌گردم عکس یه دونه غاز با کله‌ی این رنگی بجورم ، نیست . گشتم نبود ، نگرد نیست .

پ.ن.٣. اگه نمی‌دونین کله‌غازی چه رنگیه ، دامن این خانوم رو ببینین . چه بدهیکل هم هست .

پ.ن.۴. جناب اردک چشم‌طلایی و جناب اردک کاکلی هم شجره‌نامه‌اشون رو اعلام کرده‌اند که ثابت بشه غاز نیستند .

دسته‌ها

