نگاشته شده توسط: مهروش داداشیان ساروی | ژانویه 12, 2009

نه راز زنانی که هر چه می‌خواهند به دست می‌آورند – ۴

آیا باید پرخاش‌گر یا پرتوقع باشم ؟

بعضی زنان با استفاده از زشت‌ترین روش‌ها آن‌چه را که می‌خواهند به دست می‌آورند . این زنان پست به چند طبقه تقسیم می‌شوند . اولین آن‌ها زنان پرتوقع هستند . آن‌ها تقاضاهایی دارند که مردم را به قدری متحیر می‌کنند که نمی‌توانند بگویند نه . چندی پیش قرار بود در کنفرانسی سخن‌رانی کنم که یکی از افراد بسیار مشهور نیز در آن سخن‌رانی داشت و یکی از مسؤولان برگزارکننده به من گفت که چه‌قدر قرار گذاشتن با من ، در مقایسه با قرار گذاشتن با آن فرد مشهور ، آسان بوده است. آن فرد مشهور فهرستی از «تقاضاها»ی خود را در چهار صفحه به آن‌ها داده بود . یکی از موارد این بود : « اتاق هتلی که در آن خواهد ماند باید یک سبد میوه داشته باشد ، ولی تحت هیچ شرایطی نباید بیش‌تر از دو عدد موز در آن سبد میوه باشد». آدم نمی‌داند که اگر سه عدد موز در آن باشد چه اتفاقی خواهد افتاد .

دومین طبقه‌ی این زنان ، زنان مارصفت هستند که موذیانه به طرف شکار می‌روند ، اندکی دروغ می‌گویند ، اندکی کلک می‌زنند ، کمی تعریف و تمجید ریاکارانه می‌کنند و خودشان را ، بدون آن که لیاقتش را داشته باشند ، در به‌ترین جاها به زور جا می‌کنند . وقتی بیست و چند سال داشتم ، زن جوانی که دوست یکی از دوستانمان بود ، من و نامزدم را به مهمانی‌هایی که در خانه‌اش می‌داد دعوت می‌کرد . این کار مرا به تعجب وا می‌داشت زیرا به نظر نمی‌آمد که علاقه‌ی ویژه‌ای نسبت به من داشته باشد . یک شب او ما را به یک مهمانی شام بسیار افتضاح دعوت کرد . در این مهمانی ، نامزد من درست پهلوی او جا داده شده بود و من به آن طرف میز در کنار یک مرد عوضی تبعید شده بودم . این مرد هرگز لبنیات نمی‌خورد ، زیرا همان طور که با بی‌قراری برای من توضیح داد « هرگز از پستان انواع دیگر حیوانات شیر نمی‌خورد » . حتما شما زودتر از من سر نخ دستتان آمده است ، مگر نه ؟ دو ماه بعد ، نامزد من به میزبان تعلق داشت .

آخرین طبقه‌ی این زنان ، زنان سگ‌صفت هستند . روش‌های زن سگ‌صفت بسیار واضح‌تر از روش‌های زن مارصفت است ، ولی او به قدری سریع و پرخاش‌گر است که کسی جرات ندارد او را متوقف کند . او به زور وارد می‌شود ، با دندان‌هایش چیزی را می‌گیرد و ول نمی‌کند .

چیزی که در مورد این زنان ناراحت‌کننده است ، این است که به نظر می‌رسد روش‌هایشان موثر است . بسیاری از ما ذهنیت یا جرات انجام دادن این گونه رفتارها را نداریم و خبر خوب این است که حتا نیاز نداریم به این گونه رفتارها فکر کنیم . فنون ارائه شده در این کتاب ، به هیچ کس آسیب نمی‌رسانند و باعث خیانت کردن به کسی نمی‌شوند .

هشدارهای ابتدایی

استفاده از فنون ارائه شده در این کتاب ، آن‌چه را که می‌خواهید برای شما به دست خواهد آورد ، ولی چند چیز وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید :

١- همیشه نمی‌توانید آن‌چه را که می‌خواهید به دست آورید . این یک واقعیت زندگی است . حتا با استعدادترین آدم‌های پرتوقع گاهی به درون سبد میوه‌ی خود نگاه می‌کنند و می‌بینند که سه عدد موز به آن‌ها داده شده است .

٢- بین به دست آوردن آن‌چه می‌خواهید و لذت بردن از آن ، تفاوت وجود دارد . همه‌ی ما کسانی را می‌شناسیم که به پاداش‌های باورنکردنی دست یافته‌اند ، مثلا موفقیت‌های شغلی بسیار بالایی داشته‌اند یا شوهرانی گیر آورده‌اند که پول پارو می‌کنند ، ولی باز هم خوش‌حال نیستند .

٣- سرانجام هرچه بیش‌تر موفق شوید، بیش‌تر موجب ناراحتی و رنجش دیگران خواهید شد. این یک واقعیت زندگی است. باید یاد بگیرید که پوست خود را کلفت کنید.

.

.

.

.

پ.ن. ادامه دارد .

دسته‌ها

